MENU
responsive design

Frontier – conversion made simple - Social Proof

Geplaatst: 11 maanden geleden - Door Eric Landheer

In voorgaande blogberichten hebben wij het er over gehad. MEN Technology & Media is in samenwerking met de Bloqbuster Group B.V. bezig met het ontwikkelen van een marketingtool met het oog om conversie op websites te verhogen. Er is gekozen voor de naam Frontier, wat vrij vertaald grens betekent. Frontier zoekt namelijk de grens op bij het verhogen van conversie op een website / webshop. De kracht van Frontier is het bundelen van alle marketingtools die jij nodig hebt om de conversie op je website te verhogen. Zo hoef je niet meer een scala aan verschillende tools te implementeren, met alle kosten die daarbij horen. Lees hieronder hoe wij Frontier voor ogen hebben.

Bekijk hier alvast een korte demo: Frontier social proof demo

Social Proof

Social proof is een psychologisch en sociaal fenomeen waarbij personen geneigd zijn de acties van anderen te kopiëren. Voor veel personen is het een vorm van bevestiging. In een situatie waarin iemand niet zeker is op welke manier hij zich moet gedragen, kijk hij naar het gedrag van andere personen om te herleiden wat het gewenste gedrag is.

Hoe dit toegepast kan worden op websites? Dat is in essentie vrij simpel, en wordt al jarenlang gebruikt door Booking.com. Toevalligerwijs bekijk jij net die laatste hotelkamer die nog beschikbaar is. Of zijn er op het moment dat jij kijkt nog 3 beschikbaar, maar prompt wordt jij door een informatieve tekstballon linksonderin jouw scherm op de hoogte gesteld dat er zojuist een kamer is geboekt door iemand. Jij moet dus nu handelen, om te voorkomen dat jij deze kamer niet meer kunt bemachtigen.

De meningen over de uitvoering van Social Proof op deze wijze zijn verdeeld. Is het te irritant? Is de informatie weergegeven in de tekstballon correct en transparant? In onze optiek is dit per use case verschillend. In ieder geval draagt dit wel bij aan de interactie van je gebruiker met de website.

Frontier geeft de gebruik in eerste instantie de mogelijkheid om gebruikers op de hoogte te stellen van statistieken op de pagina. Het aantal actieve gebruikers, een koppeling met social media om de gebruiker te informeren over de hoeveelheid likes op Facebook en bijvoorbeeld de hoeveelheid personen die ingeschreven staan voor de nieuwsbrief. Ook biedt Frontier de mogelijkheid tot het inschieten van berichtjes, middels de Webapp of via de API.

Binnenkort bespreken we de volgende tool, namelijk de emailcatcher.


Vragen? Aanbevelingen? Laat een bericht hieronder achter. Of neem contact met ons op.